Tisdag kväll.

Hej Raffe.
Tisdag i dag och gick fått för mig att det var den 15:de i dag. Snacka om blåst på en dag. Skitjobbigt.
I dag när jag kom hem från jobbet så fixade jag en termos kaffe och packade ryggsäcken och Lajila hade fixat maten. Vi åt kycklingsallad, paj och bröd. Det var jättegott. Vi åt och fiskade ute på Gålö. Det var mysigt.
Men vi sa det att det var länge sen det nappade så dåligt.
 
I morgon är det i allafall lön och då skall jag åka till Bauhaus.
Jag skall kolla lite på material som jag skall köpa till renoveringen av lägenheten. För jag skall börja lite smått med den snart. Ju fortare den blir färdig, ju fortare kan jag sälja och ju fortare kan jag köpa mitt hus.
Skall kolla på tapeter och lite sånt i morrn.
 
I morgon är det redan lill lördag.
Lillördag är en svensk benämning för den vardag som anses vare lite festligare och då man till exempel äter godis/snacks, en finare middag eller går på restaurang, dans eller bio. Ordet kommer ifrån piglördag, vilken inföll på onsdagar förr, det var då pigan enligt traditionen hade ledigt eftersom hon inte fick vara ledig på den riktiga lördagen.
Den vanligaste dagen för lillördagen att infalla på är onsdagen men även tisdagen och torsdagen förekommer. Här hemma har vi lillördagen på onsdagen. Så i morrn kanske jag skall äta något ute. Vi får se. E bra sugen på kina mat.
 
E så grymt besviken på en person att jag inte finner ord. Vad gör man åt såna saker? Ja, jag har ju ingen kontakt med människan i dag och kommer troligtvis inte ha det igen. Men jag känner sån besvikelse att det inte ens går att beskriva.
 
Nu skall jag hoppa i en skön dusch och sen är det soffan som gäller.
Hörs alla läsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0