Söndag Eftermiddag/kväll.

Hej Raffe.
Efter en underbart skön sovmorgon så blev det en underbar frukost. Vi hade abborremacka bland annnat. Fy fabian vad gott det var.
Sen var det dags för en liten runda i skogen igen. Asså. Det var lika mycket svamp på den andra sidan av Frinsholmen. Det var synd att det var lite tråkigt väder, så vi var tillbaka runt ett tiden. Vi började packa våra prylar och började röra oss hemåt.
Väl hemma så satt jag mig och rensade svamp. Asså. Nu skal jag fan inte flocka mer svamp.I allafall som inte jag skall spara på. Jag hatar och rensa svamp.
Till middag i dag blev det korvstroganoff och ris och snabbkokta vax och brytbönor från landet. Och till förrätt så åt vi kantarell smörgås som vi toppade med gräslök från landet. Det var inte helt fel skall jag säga.
 
I veckan skall Laijla och jag ut och fiska en del. För Christer skall jobba över varenda kväll. Det skall bli nice.
På tisdag skall jag köpa en ny fiskeväska som är lätt å ta med sig och ändå har man det man vill ha med sig.
Den stora fiskelådan jag har är inget skön att släpa på.
 
Om en stund skall vi i väg på födelsedagsfika. Det skall bli kul. Undra om det kommer många...
I morgon blir jag barnfri igen och det känns lite tråkigt. Jag älskar min Bellan. Men en vecka går fort.
Jag har tagit kontakt med hästen sängar också. Jag har bett att få lite data att läsa om olika sängar och vad det kostar osv. Känner att jag skulle vilja kolla runt lite på olika sängar. Skall ju inte ha någon dubbelsäng nu när jag inte har en tjej. En dubbelsäng är för stort när man är själv. Sen blir jag bara påmind om allt som varit när jag har den här kvar. Och det är skitjobbigt.
 
Såg en grej på facebook. Det var en bild om katter. När människor lämnar sina katter vind för våg för att dom inte kan ta med sig dom till stan när hösten kommer osv. Å då blir katterna verkligen lidande.
Förstår inte varför någon tar sig ann en katt, när den inte kan ta hand om en katt. Man måste tänka på det när man skaffar djur. En katt är en livs levande varelse som inte bett om att bli orättvist behandlad. Man kan inte bara ta hand om en katt för att den är söt. Man måste ta hela ansvaret. Och inte släppa hela alltet när det blir ändringar så som exempel när man åker från landstället in till stan igen eller något annat.
Blir så lack när jag ser något så idiotiskt..
 
Nä. Nu skall jag göra mig i ordning inför födelsedagskalaset. Skriver mer sen kanske. annars i morgon.
Hörs.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0