Måndag kväll.

Hej Raffe.
Asså. Jag börjar bli trött nu. Jag har jobbat som en slav idag.
När jag kom hem så fick jag två kramar av två underbara småtjejer med leende som räcker sig från örsnibb till örsnibb. Det var som min energi fylldes på med några liter. Det var underbart att komma hem så.
Dom hade tydligen haft en jättebra första dag i skolan. Och det tycker jag var jätteskönt att höra.
 
På jobbet håller jag på att få tuppjuck. Asså på dom som bestämmer å så. Jag tror inte dom fattar hur det går till på golvet. Ta bara exempel det här med två shiftet på ankomstsidan.
Dom har delat gruppen rakt av och för att det skall ge effekt så måste man tillsätta mer folk. Men det tror dom inte. Det blir samma arbete gjort som förut, bara det att det tar dubbelt så lång tid och så retar dom upp de anställda som inte vill jobba två shift. Jävla idioter. Ursäkta min dåliga svenska.
 
Men nu är jag hemma och skall försöka släppa jobbet.
I dag har det gått 20 dagar utan cigg. Det känns bra. I dag har jag inte fått så många röksug. Då jag har fått dom så har jag alltid sett till att ha att göra hela tiden.
När jag kom hem  och blivit välkommnad av välkomst kommitén så tog jag fram  dammsugaren och dammsög hela legenheten och på ballkongen. Sen började jag sortera tvätt. Fick i hop  3 stora maskiner. Nu har jag den sista igång. Efter jag puttat in en maskin tvätt och damsugit så började jag med maten.
Till middag i dag blev det spagetti och köttfärsås. Det var väldans gott.
Efter Maten var det disken som gällde. Det tog sin tid. Det var rätt så mycket disk.
 
Så underbart det var ute på landet i helgen trotts att man var själv (Förutom Laijla och Christer).
Skulle vilja ha den lite i repris. Det var så gudomligt skönt med sovmorgon. Det tråkiga är att det är långt kvar till nästa sovmorgon. På lördag blir det att gå upp tidigt eftersom vi skall upp till Roslagen.
 
När jag tänker på Roslagen så får jag kalla kårar på ryggen. Men det som har hänt är förbi nu och jag behöver igentligen inte ha kalla kårar och bli irriterad. Nu lever jag mitt liv. Det är en stor omställning och det kommer ta tid att förstå att det är inte som förut. Jag tror inte dom såren kommer att leka.
Jag har fått hjälp av en kompis väldigt mycket om vad som hänt osv. Det har klarnat mer och mer för mig och mår bara illa av situationen. Dagens teknik kan man bli lite rädd för ibland. Jobbigt att att det mesta stämmer som man gått och anat. Men nog om detta nu.
 
Jag är sugen på att gå och köpa en platt tv. Jag vet att det är en inpuls grej. Tvn jag har fungerar. Men det är bara det här att ha en platt tv som alla andra har. Jag har gått och suktat länge på en nu. En innre person säger åt mig att vänta ett tag till. Så jag får väl göra det.
 
Nu har jag skapat mig en liten annan blogg också som jag kommer att skriva av mig i när jag har tankar som inte skall stå här. Känns ganska skönt att ha en sån blogg igen. Här finns den.
 
Nu tror jag sista maskinen är färdig att hängas. För det hörs inget från badrummet. Sen efter det blir det en dusch och sen tv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0