Lördag.

Hej Raffe.
Vilken dag det här har varit. Den har varit lång.
Började med att Bellan och jag satt klockan på ringning i morse för att vi skulle upp å äta frukost innan vi drog iväg till Hallstavik.
Vi åkte med Laijla och Christer. Strax efter nio i morse rullade vi iväg och var uppe strax efter halv elva.
Asså. Lasse var inte sig lik. Han mår inte bra grabben. Sen fick jag en chock. Han var så lik mamma. Det var lite kusligt. Vi fick fika när vi kom. Det var jättetrevligt och sen satt vi ute på tomten och grillade. Det var smarrigt.
På eftermiddagen åkte vi hem. Tanken var att Bella och jag skulle åka ut på torpet efter den här vistelsen i Hallstavik. Men det blidde inte så.
Bella ville va hemma å leka med sina kompisar och jag kände mig lite smått seg och kände mig lite illamående.
Det känns bättre nu så jag åker ut till landet över dagen i morgon om det är bra väder.
På kvällenskvisten så började magen att kurra. Så Bella och jag åkte till restauarang Laguna. Jag kände att jag inte orkade laga mat i dag. Samtidigt är det lite mysigt att äta lite "utemat" på en lördag och sen med den man älskar över allt på jorden. Det var mys på högsta nivå. Bella åt en oxfilé pizza och jag åt en kebab med pommes och grönsaker. Det var jättesmarrigt.
 
Nästa vecka när inte Bellan är hos mig så skall jag jobba över lite tänkte jag. Jag skall jobba ihop lite extra pengar så jag får lite pengar till takfärgen som jag skall köpa nästa löning.
Snart är höst och vinter här och då skall jag ha köpt in allt renoveringsmaterial. För sen skall jag renovera till vintern. Låter som ett jätteprojekt. Men tar man bit för bit så går det ganska bra. och vintern är ganska lång.
För sen i vår ligger min lägenhet ute till försäljning.
Asså det är så jag har lite fjärilar i magen när jag tänker på allt i helhet och när allt går i lås när jag tecknar de nya banklånen för att äntligen köpa mitt hur som jag har drömt om. Mäklaren har försäkrat mig att allt kommer att gå bra om jag nu inte slarvar med renoveringen.
En granne på andra sidan Ringvägen sålde en lika lägenhet som jag har. Något sunkigare, och dom fick 895 tusen. Så jag räknar starkt på att min kommer att gå för minst 800 tusen.
 
En gång har jag varit ut på Ekerö. Det var jättefint där och där hade jag planer att åldras en gång i tiden med en kärlek där ute. Men nu har jag ingen sån kärlek kvar. Men tanken har slagit mig att flytta ut dit ändå. För det var något visst med Ekerö. Vi får se när det blir av.
Jag och Thomas skall ut dit nästa helg troligtvis. Hans föräldrar har sommarställe där ute och vi skulle fiska och sen på kvällen skall vi åka och se någon bio. Det skall bli fett nice om det nu blir av.
 
Nu skall jag hoppa i en dusch och sen skall jag lägga mig på soffan och kolla på tv och gosa med Bellan och Trisan.
Hörs i morrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0