Äntligen fredag.

Hej Raffe. Äntligen fredag. Det känns så fantastiskt skönt. Idag har det gått bra på jobbet. Kul dessutom också.
Vi skulle ha åkt upp till Roslagen i helgen. Men det är skjutet till nästa helg. Nu i helgen blir det torpet som jag planerade först. E alltid kul och skönt att va på torpet. Speciellt när man har sällskap.
Till middag i dag blir det tre olika sorts sill och potatis, gräddfil och gräslök. Finns även rökt lax och kokt ägg till. Skall bli kanongott. Och i morgon skall vi ha kräftskiva. Men den skriver jag mer om sen.

Det känns konstigt som sjutton att va på landet och inte röka. Man blir lite rastlös. Men allt handlar om en ovana. Det har gått 17 dagar nu utan cigg och jag känner mig stolt.
Undra om Malin har slutat röka som hon sa att hon skulle göra nu till sommaren. Jag tror inte hon har det. Men hon skulle behöva det.
Jag har slutat i allafall. Och fast än jag känner röksug ibland så är dom inte så starka att jag vill tända en ciggarett igen. Och det känns riktigt skönt.

Men nu skall vi testa fiskelyckan. Skriver väl antagligen mer sen. Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0