Äntligen Fredag.

Hej Raffe.
Nu är det äntligen fredag. Middagen ligger i grytan och jag sitter vid datorn och skriver blogg och lyssnar på "Forever young" med Alphaville. Kroppen känns bra mör efter den här veckan. I morgon skall vi åka till Hallstavik också. Jag sa till Laijla att när vi åker hem där ifrån så skall jag handla kokosbollar och havrebollar med kokos på. Dom är sjukt goda. Tar man en vill man genast ha en till för att det är så gott.
24 dagar utan cigg nu. Snart en månad och det känns bra. Bättre och bättre går det.
Jag använder Inga nikotinhjälpmedel nu. Och det känns skönt.
 
Som sagt. Middagen ligger i kastrullen och tar en stund å koka.
Så till midddag i dag blir det kokt kyckling med currysås och ris.
Bilden nedan är lånad. Lägger ut en bild senare hur middagen såg ut.
 
I dag är det ett litet anmärkningsvärt datum. Det är 4 månader kvar till julafton. Om man tänker tillbaka 4 månader så har det gått sjukt fort och tänk då fyra månader fram. Jag vågar inte ens tänka tanken nästan.
Men samtidigt längtar jag efter jul. Julpynta och klä granen, sätta upp ljus stakarna, julbaka, griljera julskinkan osv. Det har sin tjusning. Det blir lite konstig jul i år nu när inte Malin och jag har varandra längre. Men det går nog fastän det kommer att kännas konstigt. Å vem vet. Det kanske har kommit in en ny kärlek i mitt liv till dess.
 
I kväll skall jag kolla på film äta lite gott. Tänkte kolla på en Wallander film. 
Något annat ansträngande blir det inte.
Och nu skall jag gå och kolla till kycklingen på spisen.
Skriver mer sen kanske.
Hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0