Torsdag.

Hej Raffe. En mycket irriterande dag har det varit.
Jag kom till jobbet i morse och blev utlånad som truckförare på ma-området. Jag proppsade på att Robbin skulle köra. Han kan ju köra och skall köra rätt mycket snart. Eftersom han skall börja på ankommande. Men tydligen så var jag mer kvalifiserad för jobbet och jag tycker att om jag är det varför har jag inte mer i lön för då. Så sjukt irriterande.
Men dagen tuffade på till fem över tre och jag längtade hem till Malin.
Jag har kännt mig som en kärlekskrank hela dagen i dag. Ville bara komma hem från jobbet å krama min underbara flickvän å pussa på henne. När jag tagit en fika hemma så började jag med maten. Det blev stuvade makaroner med korv. Det var jätte gott. När vi ätit upp så ville Malin åka hem. Jag följde henne till bilen och vinkade av. Jag tog en promenad med Molly så hon fick springa av sig. Och sen gick jag in och satt mig här vid datorn. Det är min dag i stort.

I kväll när Bella har duschat så har jag lovat henne lite massage. Så där som Malin brukar få när hon kommer hit.
Sen skall vi fika lite tänkte jag. Skall ringa Thomas också innan jag sätter mig och slösurfar vid datorn.
Å sen blir det nog lite gosa vid tvn eller nått.

Malins hårfärg blev jättefin. Hon är lika söt som en docka nu :). I och försig så är hon lika söt oavsett hur hon ser ut. Men fint är det nu ;). Jag skall färga mitt hår när jag får löning. Tänkte färga det i någon galen färg kanske haha. Framför allt skall jag klippa mig snart. Klippa mig kort! För jag ser ut som en vilde i huvudet.
I morgon skall jag till Lindén. Det blir mysigt och i morgon efter jobbet så skall jag försöka hinna med glasbanken.


Jag har börjat fantisera om ett nyare och bättre liv. Bättre ekonomi, bättre kost, mer motion, mindre godis, mindre fett, mer aktivitet (Så jag kommer ut å träffar folk), eventuellt bättre framtidsplaner när det gäller jobb å så.
Jag tror jag skulle bli en helt annan människa om jag börjar engagera mig i det som jag nämt. Jag är 35 år och skall jag fortsätta så här som jag gör nu så kommer jag att dö i förtid. Å det vill jag inte än. Jag vill hinna gifta mig (Igen) hinna skaffa mer barn, hinna uppleva barnbarn kanske barnbarnsbarn.
Rökning förbjuden 
Jag har ju gjort stora framsteg att sluta röka och det är ett väldigt stort steg i min livs förändring.
Mot slutet hade jag inte råd å röka. Så jag hade fått slutat i vilket fall som helst. Men jag känner mig stållt som har tagit mig hit där jag står nu.
I dag när jag ser en rökare så blir man lite äcklad. Fastän man kan få såna här röksug som är dom mest vidriga man kan tänka sig. Men då man hör någon hosta på grund av ciggaretten så förstår man hur lyckligt lottad man är som kan säga nej tack till ett os. Jag har inga problem att kyssa min flickvän exempel som är rökare. För jag älskar denna kvinna så mycket att jag glömmer bort att hon är rökare när vi har kärlek.

Men tar man någon annan som exempel. Vi säger att den människan hostar och hostar att det rosslar i bröstet, men de får inte upp något slem eller när det piper i luftvägarna på grund av rökningen. Då kan jag bli så här typ, sluta rök för fan, fattar du inte att det är på väg att bli kol. Men är man rökare så förstår man inte. Det gjorde inte jag heller men i dag gör jag det. I dag förstår jag att de i min omgivining blev väldigt äcklade av att jag rökte. Man rökte och luktade illa efteråt. Det är faktiskt så att den ikerökande blir illamående.
Men det fanns en grej till som gjorde att jag sville lägga av med rökningen. Det var min underbara dotter Isabella.
Hon har inte ens bett om att få lukta på en illaluktande pappa som luktade äcklig inpyrd rök.
Tänk bara så man höll på förut. här kommer ett par exempel.
Bella frågar om vi kan gosa efter maten som vi brukar göra när vi är själva.
När jag rökte så sa jag "Nä gumman, jag skall bara röka först så jag blir som mäniska" hmm. Bara där förstår jag inte hur dum i huvudet jag kunde bli :-(.
Nästa exempel är det här.
Bella frågar efter sin veckopeng.
jag svarar: "Nä hjärtat. Jag har inte så mycket pengar nu, du får den nästa vecka om pappa har fått in pengar." Nästan alltid handlade det om att jag var tvungen att ha pengar till ciggaretter, och då fick Bellas veckopeng bli lidande.
Asså När jag sitter och skriver det här så får jag ångest och kan inte låta bli och fälla tårar.
Att jag har varit så egoistisk och självisk. Tänk vad rökningen har sabbat för mig.
Jag är så glad att jag kommit en liten bit på väg. Det har gått två och en halv månad sen jag fimpade och märker nu att det finns ett liv att leva som är mångfallt gånger bättre än ett liv med ciggaretter.

Jag kommer säkerligen prata om det här igen, för det hjälper mig att minnas vilken bra människa jag har blivit sen jag fimpade och inte är samma egoistiska och själviska människa som jag en gång var.
Jag kommer heller aldrig be någon sluta röka. För det vet jag sen jag var rökare. Man blir bara förbannad som rökare när någon tjatar på en. Man måste vilja sluta själv, annars fungerar det inte. och vill man inte sluta så gör man ju valet att ha. Ja, du vet. jag behöver inte säga det. Eftersom du redan vet konsikvenserna att va rökare...

Nog om detta just nu. Nu skall jag gå snyta mig och torka tårarna. Sen är det den mysiga diskbänken som väntar.
Hörs senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0